Què és tot això?



BENVINGUTS AL BLOG REFLEXIU

martes, 25 de octubre de 2011

Posem en pràctica el JClic (25/10/11)

Avui ha estat la segona sessió que hem tingut amb l'Eduard. Aprofitant la presentació de la setmana passada del programa JClic de Busquets, hem començat a crear les nostres pròpies activitats en parelles. A més, hem pogut gaudir de tocar i fer servir una pissara digital, per primera vegada, en el meu cas.
Realment és un recurs molt pràctic, ja que posa al teu abast diferents eines per realitzar la teva classe amb més eficàcia i poder arribar als teus alumnes amb més facilitat, poder captar la seva atenció d'una manera més dinàmica i divertida. Però, tot i això, m'ha fet pensar sobre, com sempre, en la seva utilització en mans de determinats mestres. No serveix de res tenir una pissara digital a l'aula si només la utilitzes per canviar el suport d'allò que estàs fent. No té cap sentit que facis sumes i restes en una pissarra digital i ho vegis com quelcom que pot millorar l'aprenentatge global de l'alumne, sinó que el què s'ha de canviar és la metodologia. És a dir, és molt més útil que treballis les matemàtiques a partir d'activitats d'eduació matemàtica sense un suport digital, que no pas que traspassis les activitats d'instrucció matemàtiques, molt usuals en l'ensenyament matemàtic actual, en suport digital, perquè allò que estàs ensenyant està fent el mateix que si ho fessis sobre suport paper. De la mateixa manera passa amb l'elaboració de les activitats amb el JClici. Des de la meva humil opinió, de poca cosa serveix proposar activitats en aquest programa si la única cosa que es limita el mestre és presentar activitats que anteriorment s'han posat en pràctica en suport paper, com la típica fitxa, i que la única cosa que varia és que el nen l'ha de resoldre amb el ratolí, en comptes de fer-ho amb el llapis.
El primer que cal canviar per poder utilitzar les TIC com cal i poder desenvolupar les TAC, és que l'escola i que, per tant, els mestres siguin capaços de veure allò que ens poden aportar les TIC i modificar la nostra visió de l'ensenyament, ja que en la societat en que ens trobem, no es desenvolupa una eduació integral si no es du a terme una alfabetització a nivell integral, és a dir, no només llegir i escriure, sumes i restes, sinó saber-se moure per allò que els envolta com pot ser les xarxes socials, el moodle i molts altres programes que poden facilitar la feina a nivell de suport i recursos per treballar conjuntament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario