Què és tot això?



BENVINGUTS AL BLOG REFLEXIU

jueves, 12 de enero de 2012

Stopmotion (12/01/12)

En la sessió d'avui hem après a fer una stopmotion. En un primer moment semblava una tasca molt complicada i gairebé impossible i relament, el concepte de difícil ningú el pot discotir.
El nostre Stopmotion ha consistit en una tasca grupal per quatre persona i formada per dues parelles, amb la qual cosa cada parella feia una part del resultat de la feina, així ha estat més amè. El resultat ha estat una pilota que botava i que es convertia en una altra pilota més petita. Ha estat una tasca senzilla, no en qüestió de dificultat, sinó en qüestió de projecte. No es buscava quelcom enginyós i estrafolari, sinó que practiquéssim, per tant, podem dir que el resultat ha estat mínimament adequat, bàsicament perquè hem aconseguit fer-ho!!

És increible veure la feina que ha fet durant molts anys moltes persones del cinema que ens han explicat històries, ens han mostrat i plasmat sentiments a través d'unes figures que en un primer moment no tenien ni vida ni moviment, que eren planes i simples i que, després d'un gran treball, implicació i dedicació ens han aconseguit explicar una gran història plena de vida i molt satisfactòria.
La creació d'una tasca com aquesta pot ser una bona activitat pels infants, com per exemple fer una folioscopi, on poden dibuixar la seva pròpia història i els seus personatges. Però també pot estar bé el fet de crear un personatge on s'hagin de desenvolupar diferents capacitats ja siguin motrius, plàstiques, procedimentals i de valors, com per exemple, en el fet de crear una història en moviment. El grup classe podria dissenyar el personatge i montar-lo, de manera que els infants haurien de retallar, dibuixar, pintar, enganxar... entre d'altres coses per aconseguir l'element clau del projecte. A més, haurien de treballar en grup amb la qual cosa es potenciaria el respecte, el treball cooperatiu, el diàleg per establir i prendre decisions així com capacitats per buscar mètodes i poder resoldre dubtes i problemes. I, per descomptat, a partir de suport digital com una càmara fotogràfica podríem arribar a fer un seguit de fotografies que, més tard, a partir d'altres suports i programes digitals com el movie maker, aconseguiriem tenir tota la seqüència i, finalment, obtenir l'objectiu final i essencial de l'activitat: el moviment.
A més, aconseguiriem aprendre a partir d'una manera més dinàmica i divertida, on tots els alumnes hi participessin aportant la seva opinió, creativitat, imaginació i reflexió crítica de cada part del procés de creació.

Una vegada més queda demostrat que no és millor aquelles activitats mecàniques que només tenen dos possibles resultats: feina ben feta o errònia, sinó que a partir de jocs, contes i moltes altres activitats dinàmiques podem arribar a treballar molts aspectes importants en el desenvolupament del procés d'ensenyament - aprenentatge dels infants.

No hay comentarios:

Publicar un comentario